WEAR IT POLAND

POBIJ Z NAMI REKORD ŚWIATA 2017  –
wystarczy ze zrobisz zdjecie w kamizelce tego dnia i odeślesz podpisany formularz do nas.

POBIERZ TUTAJ i  odeślij z podpisem i zdjęciami na adres: dorota@dajkowska.pl

Każdego roku kontynuując program Bezpieczeństwa w Rekreacji Wodnej, Narodowych Służb Ratownictwa Wodnego na dwudniowych warsztatach spotykają się partnerzy z całej Ameryki Północnej. Rzucają oni wyzwanie wszystkim specjalistom z agencji rządowych, partnerom, sponsorom i  organizacjom pozarządowym, aby wspólnie wymyślili: jak namówić „wodniaków” do aktywnego uczestnictwa w programie „Wear It”!

 

Warsztaty oferują różnego rodzaju prezentacje dla uczestników. Przedstawiają aktualne trendy panujące w społeczności wodniaków, pokazują jak dotrzeć do większej liczby korzystających z aktywności na wodzie, jak przekonać ich aby używali kamizelek. Czasami jest to bardzo prosta rzecz, jak chociażby kontynuacja kampanii „Wear It”, czasami  jest to coś zupełnie innego, nieoczekiwanego jak na przykład stworzenie „Ready, Set, Inflate!” w 2010.
Celem akcja „Ready, Set, Inflate” było przekonać jak najwięcej osób z całej Ameryki Północnej do założenia pneumatycznych kamizelek ratunkowych i nadmuchania ich, aby ustanowić rekord świata w ilości założonych i nadmuchanych kamizelek ratunkowych. Pierwsza akcja okazała się sukcesem: 1154 uczestników nadmuchało swoje kamizelki w 29 stanach, w dystrykcie Waszyngton,  na Wyspach Dziewiczych USA oraz w 13 kanadyjskich prowincjach. Rok później wodniacy ustanowili kolejny rekord świata w tej samej kategorii. Podczas drugiej akcji „Ready, Set, Inflate”, która odbyła się 21 maja 2011 już 1685 osób biorących udział w 99 akcjach na całym świecie (37 stanów i okręgów USA, 6 krajów) nadmuchało swoje kamizelki ratunkowe lub założyło wersję klasyczną.
Jak znaleźć działania, które pozwolą nadać rozpędu, rozmachu akcji? Jak utrzymać jej atrakcyjność? Zespół zebrał się ponownie kilka miesięcy później i doszedł do wniosku, że jeżeli akcja ma być kontynuowana, to należy skupić się na wszystkich  rodzajach kamizelek ratunkowych i asekuracyjnych, a nie tylko na pneumatycznych. Dlatego nazwa programu została zmieniona na:  „Ready, Set, Wear It!” aby w konsekwencji, poprzez jednodniową akcję dotyczącą spraw bezpieczeństwa i świadomości, stworzyć ogólnokrajową, całoroczną kampanię o nazwie „Wear It!” na rzecz używania kamizelek ratunkowych i pneumatycznych.

KOMUNIKAT OD RACHEL JOHNSON:

W 2012 roku zainteresowanie akcją było jeszcze większe. W trzeciej akcji  „Ready, Set, Wear It!” 3993 osób (1092 z kamizelkami nadmuchiwanymi, 2901 w innych kamizelkach), zebranych w 146 różnych miejscach zamanifestowało jak ważne jest używanie kamizelek oraz bezpieczeństwo podczas rekreacji na wodzie oraz uprawiania sportów wodnych.
Ale „Ready, Set, Wear It!, to coś więcej niż tylko rekord świata, to coś więcej niż nadmuchanie kamizelki. Jest to wiedza, którą wszyscy możemy nabyć. Przekaz „Wear It!” działa, ponieważ jest prosty i bezpośredni. Nie ma wątpliwości, co „Wear It!” promuje. Chodzi o coś więcej, niż tylko o to. Oto ciekawy przykład. Zarząd Morski Stanu Oregon chciał wywrzeć trwałe wrażenie podczas pierwszej akcji „Ready, Set, Wear It!” w 2010. Akcja była zaplanowana, wszyscy mieli kamizelki oraz… zimny deszcz. Pogoda nie sprzyjała. W tym momencie pojawia się lokalny prezenter telewizyjny aby filmować całe wydarzenie. Każdy jest zmarznięty i szczerze, niezbyt chętny aby stać na zewnątrz przez dłuższą chwilę. Ale  Ashley Massey z Zarządu Morskiego Stanu Oregon nie poddaje się. Szybka decyzja i  sfilmowano nadmuchiwanie kamizelek ale oprócz tego zrobiono coś jeszcze. Zaangażowano w akcję prezentera, który wystąpił w kamizelce. Nakręcono krótkie spoty o wpływie alkoholu na użytkowników jednostek pływających oraz o znaczeniu przeszkolenia wodniaków w zakresie bezpieczeństwa na wodzie. W taki oto sposób mała akcja przemieniła się w wielkie wydarzenie o bezpieczeństwie na wodzie, a nagrany materiał filmowy można było wykorzystywać przez całe lato.

Przekaz „Wear It!” jest klarowny. Ale potrzebujemy  również CIEBIE, aby promować tą akcję. Ty również rozważ zorganizowanie akcji „Ready, Set, Wear It!” w kolejnym roku (Jakub Friedenberger, koordynator kampanii na terenie Polski info@lifeguardgdynia.pl)

Dziękuję!
Dyrektor do spraw komunikacji
National Safe Boating Council i “Ready, Set, Wear It!”

Rachel Johnson

RATOWNICY BIORĄCY UDZIAŁ:

Jakub Friedenberger

Anna Kuryłek

Jakub Woźniak

Tomasz Wiśniewski

oraz każdy ratownik używający kamizelki w swojej pracy